Dag 1 - Om mig

Jaha, vem är jag, det vet ni ju kanske redan. Louise heter jag. Vilket min pappa ville att jag skulle heta, hade mamma fått välja hade jag hetat Malin idag, men icke pappa fick som han ville. Men heter ju Malin i andranamn, sen fick jag ett till andra namn, så heter Kristina med. nu blev det mycket här.. Malin Louise Kristina heter jag. i efternamn heter jag Aulén, som är efter pappa. Hade inte mamma och pappa gift sig hade jag hetat Karlsson. och tur det att dom gifte sig, för vem vill heta karlsson i efternamn som precis 50% av alla svenskar här i landet. Och eftersom pappa var finsk och mamma svensk så är jag halvfinsk och halvsvensk!
Är född och uppvuxen i Eskilstuna. vi bodde först i Ekeby på junivägen?! om jag minns rätt att gatan hette så. Sedan flyttade vi till Skiftinge, i ett radhus på gårdskälsgatan 27. Då var jag ca 2-3år gammal. Hade många söta lekkompisar på den gården som familjen mesimäki och familjen iinatti och pedersen(tror jag dom hette). vart mycket lek och stohej. allt och inget hände på den gården. Gick på dagis i skftinge med på avdelning syrsa(en sån där gräshoppa ni vet). Började sedan i sexårs på nyckelpigan hette det. Sen började jag skolan på riktigt. min klass hette 1-3c.. gick på skiftingehus i alla mina år, från 1an till 9an. Hade 2klasskompisar som jag gick tillsammans med ända från 1an till 9an, Alexandra & Aram hette dom. mina två babes än idag. Efter skiftingetiderna började jag på gymnasiet och beslutade mig för att gå på Handels-& administrationsprogrammet. Där jag hade sjukaste klassen ever.. 20tjejer och 1kille. ja, ni hör ju själva hur det slutade. behöver inte ens berätta. där hände ALLT och inget. skratt, gråt, hat, kärlek, skit snack, rektorn, grupperingar osv. precis som omogna tjejer håller på.. men jag gillar dom ändå! har ju mina favoriter för det som jag fortfarande har kontakt med än idag! Sen får vi ju inte glömma bort min lilla hobby som jag hade sen jag var liten. Hade en kompis som hette Linn, som jag var väldigt bra kompis med, min bästis som jag kallade henne då. Hon var mycket i stallet och red. och jag följde med och kolla och jag ville också börja rida. så jag gjorde det. vilket jag tackar för att jag gjorde. För det är en av det bästa sakerna jag gjort i mitt liv och som jag mår bra av! jag har nog ridit i ca 15år nu, dock rider jag inte nu, eftersom jag bor i stockholm och inte vet vart man ska ta sig osv. Hade också egen häst när jag var 12år gammal, Sabbe hette han. ett riktigt busfrö, han har satt sina minnen. menmen... vad gör jag idag? jag bor i stockholm förtillfället. förflyttade mig hit därför att jag inte orkade med eskilstuna längre behövde lite omväxling, känna på något nytt, lära känna nya människor osv. vilket jag är stolt över mig själv att jag gjorde. Har lärt känna massor och har träffat världens underbaraste pojkvän, David Marcus heter han. och hans familj ska vi inte tala om, dom är urgulliga dom med.
oj, nu höll jag på glömma bort att jag har en bror också, för han har funnits i mitt liv ända från dag 1. eftersom han är ett år äldre än mig. Han heter Carl-Simon Stefanius, ja ni hörde rätt. Konstigt namn han fick! han är också världens underbaraste och världens bästa brorsa. älskar honom över allt annat! Vi finns för varann i vått och torrt.
Men vad vill jag egentligen med mig själv? jo jag vill bli framgångsrik och bo i villa & ha en familj här i stockholm faktiskt. Skulle nog vilja öppna eget och bli min egna chef och bara njuta av stunden och skapa massa härliga minnen med familj&vänner. Och sen ska jag ha massa hästar, då mår jag bra! och dit ska jag jag, det är ju min dröm. och drömmar ska man sträva efter! så vad har jag för planer för kommande året? jo, jag har faktiskt tänkt att börja plugga. Så heja heja Lollo!

Nu ska jag vara med Bruno lite grann, fast han sover.. sen ska jag tvätta och tvätta(idag igen). Ska försöka hinna in till stan vid 2 också, för ska luncha med Sandra idag. kanske ska jag hinna köpa någon julklapp också.

/ puss och kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0